Följ Sveland Djurförsäkringar

Taggar

Hundar

Katter

Hästar

Smådjur

Sveland Djurförsäkringar

Lantbruksdjur

Fyrfota medarbetare

Svelands Stiftelse

Hund på jobbet? Här är tips!

Hund på jobbet? Här är tips!

Pressmeddelanden   •   Maj 21, 2019 09:27 CEST

Till Sveland Djurförsäkringars kontor i Lund och Hässleholm kommer varje morgon närmare 40 hundar för att tillbringa arbetsdagen med matte eller husse. En tydlig policy och ett gäng kompostgaller gör att Svelands anställda kan ha förmånen att ta med sina hundar till arbetet. Nu har Sveland sammanställt tips för att fler ska se möjligheterna med vovve på jobbet.

Skyrup Country Club 10 år

Skyrup Country Club 10 år

Pressmeddelanden   •   Maj 07, 2019 09:05 CEST

Anna Wemlert är den driftiga kvinnan bakom Skyrup Country Club utanför Hässleholm. För tio år sedan startade hon anläggningen som skulle bli en av Sveriges största anläggningar och till helgen firar hon tioårsjubileum. Det blir ett stort ryttarparty med bland annat EM-medaljören Ingemar Hammarström och Sveland Cup.

​Säsongspremiär för Sveland Cup i Mora!

Pressmeddelanden   •   Maj 03, 2019 11:31 CEST

I helgen är det äntligen dags för säsongspremiären för Sveriges roligaste cup; Sveland Cup. Mora är först ut av fem zoner och 47 ryttare kommer till start.

Förändringar i Sveland Djurförsäkringars styrelse

Förändringar i Sveland Djurförsäkringars styrelse

Pressmeddelanden   •   Apr 29, 2019 10:00 CEST

​Glenn Oredsson, lantmästare, egenföretagare och långvarig kund, tar över ordförandeklubban i Sveland Djurförsäkringars styrelse efter avgående Mats Nilsson. Ny styrelseledamot är också Cecilia Näsman, hållbarhetsstrateg med bakgrund inom finanssektorn.

Ska du köpa valp? Välj en frisk ras!

Ska du köpa valp? Välj en frisk ras!

Pressmeddelanden   •   Apr 24, 2019 10:00 CEST

En frisk hund är en billig hund! Sveland Djurförsäkringar presenterar här fem friska raser för alla som funderar på att köpa hund.

​Flytt och ny organisationsstruktur stärker Sveland Djurförsäkringar inför framtiden

​Flytt och ny organisationsstruktur stärker Sveland Djurförsäkringar inför framtiden

Pressmeddelanden   •   Apr 15, 2019 10:45 CEST

Under 2018 aviserade Sveland Djurförsäkringar att flyttlasset går från Hässleholm till Lund. Det, tillsammans med en ny organisationsstruktur, ska stärka Svelands position ytterligare på marknaden menar Pål Alfvegren, nytillträdd vd sedan årsskiftet.

Ny cup ska aktivera landets westernryttare

Ny cup ska aktivera landets westernryttare

Pressmeddelanden   •   Mar 19, 2019 14:00 CET

Westernridning är en sport som fler borde prova på enligt WRAS, Western Riders Association of Sweden. Med en ny cup hoppas organisationen WRAS med huvudsponsorn Sveland Djurförsäkringar att fler ska få upp ögonen för sportens bredd. Sveland Western Cup kommer att avgöras på tio orter i Sverige och nivån bjuder in många till att delta.

Vad gör jag om min hund blivit biten?

Vad gör jag om min hund blivit biten?

Pressmeddelanden   •   Feb 19, 2019 12:34 CET

Sveland Djurförsäkringar får dagligen frågor kring hur man ska gå tillväga om ens hund blivit biten av en annan hund. Tillsammans med juristen Erika Erlandsson reder de ut vad lagen säger om hundattacker och vem som är skyldig att ersätta vem.

Dags att anmäla till Sveland Cup!

Dags att anmäla till Sveland Cup!

Pressmeddelanden   •   Feb 19, 2019 08:15 CET

Sveland Cup är en av landets största cuper för ryttare på Lätt B-nivå och sedan starten 2006 har över 5000 ekipage deltagit. I år går kvaltävlingarna i fem olika zoner och finalen går på Sundbyholm i september. Idag öppnar anmälan.

Veterinärens rekommendationer - vad gör jag när min hund kräks och har diarré?

Veterinärens rekommendationer - vad gör jag när min hund kräks och har diarré?

Pressmeddelanden   •   Jan 31, 2019 09:29 CET

Att hunden blir lös i magen, kräks eller får diarré är en av de absolut vanligaste anledningarna till att hundägare uppsöker veterinär. Ofta är symptomen snabbt övergående och går att behandla hemma, men ibland kan det vara svårt att veta när man ska kontakta veterinär eller när det räcker med att ge egenvård. Sveland Djurförsäkringars veterinär Per Josefsson ger här sina rekommendationer.

Snö och is? Undvik fläkskador!

Snö och is? Undvik fläkskador!

Pressmeddelanden   •   Jan 29, 2019 08:30 CET

Järnskor på is kan bli en livsfarlig kombination för hästar och ponnyer. Broddar på alla fyra gör utevistelsen säkrare under vintertid tipsar försäkringsbolaget Sveland Djurförsäkringar som samtidigt påpekar att fläkskador kan ske året om.

Ny undersökning: Svår situation för landets överfulla katthem

Ny undersökning: Svår situation för landets överfulla katthem

Pressmeddelanden   •   Dec 13, 2018 10:00 CET

De hemlösa katterna får inte plats på Sveriges katthem. Bara i år har katthemmen behövt avvisa över 1740 katter. På många håll i landet har trycket blivit allt större där vissa katthem avvisar fler katter än de omplacerar, visar en kartläggning som Sveland Djurförsäkringar har gjort av landets katthem.

Ny digital tjänst hittar nya hem åt hemlösa katter

Ny digital tjänst hittar nya hem åt hemlösa katter

Pressmeddelanden   •   Dec 13, 2018 08:00 CET

De hemlösa katterna får inte plats på Sveriges runt 100 katthem. Bara i år har katthemmen behövt säga nej till tusentals katter på grund av att för få adopteras. Med den nya tjänsten Kattis ska det nu bli enklare för de hemlösa katterna att hitta ett nytt hem.

Ansök om stipendium från Sveland Stiftelse!

Ansök om stipendium från Sveland Stiftelse!

Pressmeddelanden   •   Okt 15, 2018 15:56 CEST

Svelands Stiftelse för djurens hälsa och livskvalitet stödjer vetenskaplig forskning som främjar djurs hälsa. Enskilda personer, företag och institutioner, som bedriver forskning eller utveckling, kan ansöka om stipendium i stiftelsen. Under 2017 delas 244 000 kr ut som bland annat gick till forskning kring salmonella hos katter, hundars tandhälsa och bakbenshälta hos hästar.

Anette Henriksson lämnar Sveland Djurförsäkringar
Hundar promenerar för välgörenhet

Hundar promenerar för välgörenhet

Pressmeddelanden   •   Aug 17, 2018 11:20 CEST

På Hundens dag, söndagen den 26 augusti, promenerar hundar från hela Göteborgsregionen tillsammans med sina ägare för våldsutsattas husdjur i Göteborg Charity Dog Walk i Slottsskogen. Bakom evenemanget står organisationen VOOV – Veterinär Omtanke Om Våldsutsatta och Sveland Djurförsäkringar. I samband med evenemanget Göteborg Charity Dog Walk arrangeras en insamling som går oavkortad till VOOV.

Skydda din katt och hund i värmen!

Skydda din katt och hund i värmen!

Pressmeddelanden   •   Jul 27, 2018 09:14 CEST

Sommarvärmen är här med ovanligt höga temperaturer. Det är varmt för oss människor, men även våra husdjur är känsliga för hög värme och behöver lite extra omvårdnad just nu för att må bra. Här kommer några tips på vad du kan göra för att din katt eller hund ska hålla sig kry även under heta sommardagar.

Hästarna får ännu bättre villkor hos Sveland Djurförsäkringar

Hästarna får ännu bättre villkor hos Sveland Djurförsäkringar

Pressmeddelanden   •   Jun 01, 2018 09:21 CEST

Sveland Foster är försäkringen för dräktiga ston och ger ett extra skydd till fölet. Nu förbättras försäkringen ytterligare med bland annat högre ersättning för veterinärvård. Samtidigt tas ålderskravet bort i flera av hästförsäkringarna, vilket gör att även oförsäkrade hästar över 16 år får möjlighet till ny veterinärvårdsförsäkring.

​Lämna inte hunden i bilen!

​Lämna inte hunden i bilen!

Pressmeddelanden   •   Maj 30, 2018 14:30 CEST

Sommaren har bara börjat, men det har redan inträffat fall där hundar har avlidit av överhettning för att de har lämnats kvar i en varm bil. Även låga temperaturer kan snabbt bli plågsamma, eftersom hundar är mycket mer känsliga för värme än vad människor är. Det är också vanligt att djur som drabbats av värmeslag i bilen kan få bestående hjärnskador och cirkulationsproblem.

Ponnyryttare hoppas på drömvinst i Växjö

Ponnyryttare hoppas på drömvinst i Växjö

Pressmeddelanden   •   Maj 28, 2018 13:26 CEST

I helgen, 1-3 juni, fortsätter Sveland Cup sin resa genom landet. Den här gången är det zon öst som gör upp om vinsten av en drömhelg hos elittränarna Sylve Söderstrand och Lotta Björe och ryttarna håller till på Växjöortens Fältrittklubb.